آلبوم عکس: سانحه آتش سوزی مسجد ارگ تهران

آتش سوزی مسجد ارگ 59 کشته و دهها زخمی داد


در آتش سوزی در مسجد ارگ، از مساجد قدیمی مرکز تهران، 59 نفر جان خود را از دست داده اند و حدود سیصد نفر زخمی شده اند.

براساس گزارش های رسیده، آتش سوزی هنگام برگزاری نماز مغرب و عشا در شامگاه روز دوشنبه، 14 فوریه، و زمانی آغاز شد که چادر یکی از زنان نماز گزار با بخاری برخورد کرد که باعث آتش گرفتن بخاری و سرایت آتش به پرده برزنتی شد که در محوطه زنان بر پا شده بود.

آتش به سرعت به سایر قسمت های مسجد سرایت کرد و دود ناشی از آن فضای آن را فرا گرفت.

در حالیکه نمازگزاران سراسیمه در صدد فرار از محل برآمده بودند، ازدحام جمعیت در راه پله ها و راه های خروجی باعث شد که چندین نفر، از جمله تعدادی کودک، دچار خفگی شوند و از پای در آیند.

پس از وقوع حریق، اتومبیل های آتش نشانی و آمبولانس ها به منظور فرونشاندن آتش و انتقال زخمی های حادثه به محل اعزام شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - گزارش کرده است که بسیاری از کشته شدگان این حادثه در اثر دود غلیظ قادر به خروج از مسجد نبودند.

پس از وقوع آتش سوزی، رییس ستاد حوادث غیرمترقبه استان تهران گفت که سه بیمارستان در نزدیکی مسجد ارگ در حالت آماده باش قرار گرفته و مسئولان اعلام کردند که مجروحان حادثه نیاز فوری به خون دارند.

خبرگزاری ایسنا تعداد زخمی ها را 292 نفر گزارش کرده و افزوده است که در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه، 15 فوریه، اجساد 39 تن از قربانیان آتش سوزی مسجد به پزشکی قانونی منتقل شده بود که از آن میان، 18 تن مرد، 13 تن زن و بقیه کودک بوده اند در حالیکه اجساد نه نفر به دلیل شدت سوختگی شناسایی نشده است.

گزارش شاهدان عینی

شاهدان عینی به خبرگزاری ها گفته اند که آتش سوزی در این مسجد مشهور، که در مرکز پایتخت و در نزدیکی بازار تهران قرار دارد، در جریان مراسم عزاداری ماه محرم روی داد.

از قول منابع پلیس گزارش شده که یک چراغ نفتی که یکی از شرکت کنندگان در مراسم عزاداری محرم برای گرم ماندن در سرمای سخت این روزها در تهران با خود آورده بود موجب آتش سوزی شد.

با گسترش آتش، نمازگزاران در صدد فرار از مسجد برآمدند که ازدحام آنان در راه های خروجی باعث شد تعدادی از حاضران گرفتار خفگی شوند و قادر به خروج از مسجد نباشند.

یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گفته است که برخی از نمازگزاران با شکستن شیشه ها خود را نجات دادند.

گزارش شده است که تنگ بودن خروجی مسجد، مانع تخلیه سریع محل شده و تعدادی از حاضران هم در همین ازدحام زیر دست و پا ماندند و کشته یا زخمی شدند.

مسجد ارگ، در دهه اول محرم و همزمان با عزاداری های مذهبی شیعیان، با ازدحام مضاعفی روبرو می شود و میزبان بسیاری از دسته های عزاداری و سوگواران است.

این مسجد از جمله بناهای تاریخی تهران محسوب می شود که در دوره نخستین پادشاه سلسله پهلوی ساخته شده است.

هنوز از میزان خسارت به این ساختمان قدیمی که محل وقوع بسیاری از حوادث تاریخی و مهم ایران بوده است، گزارش دقیقی در دست نیست


نتایج نظرسنجی «  نیکو   (برادر محمدعلی )  » درباره کاندیداهای
با ریاست‌جمهوری


با پایان پانزده روز از نظرسنجی درباره 24 کاندیدای ریاست‌جمهوری و کاندیدای احتمالی دیگر «؟»، نتایج این نظرسنجی اینترنتی، اعلام شد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در طول مدت پانزده روز، 28470 نفر از این نظرسنجی بازدید کردند که نتایج آن پس از تدوین، به شرح زیر اعلام می‌شود:
1ـ اکبر هاشمی رفسنجانی              2/17 درصد
2ـ مصطفی معین                           9/14 درصد
3ـ محمود احمدی‌نژاد                      7/13 درصد
4ـ میرحسین موسوی                       6/9 درصد
5ـ محسن رضایی                           4/6 درصد
6ـ علی لاریجانی                            4/5 درصد
7ـ سیدصادق طباطبایی                   8/4 درصد
8ـ احمد توکلی                              6/4 درصد
9ـ علی‌اکبر ولایتی                          5/4 درصد
10ـ محمدباقر قالیباف                       3/4 درصد
11ـ مهدی کروبی                           6/3 درصد
12ـ طهماسب مظاهری                       3 درصد
13ـ محمدرضا عارف                         6/1 درصد
14ـ غلامعلی حداد عادل                  4/1 درصد
15ـ محسن مهرعلیزاده                    4/1 درصد
آرای 9 کاندیدای باقی‌مانده، کمتر از 1 درصد است و نام افرادی چون سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، شیرین عبادی و حسین میرمحمد صادقی نیز از سوی برخی بینندگان «بازتاب» به عنوان کاندیدای بیست‌وپنجم پیشنهاد شده است.


توضیحات :
1ـ اصولا نظرسنجی‌های اینترنتی در کنار امتیاز اصلی خود که عدم اعمال سلیقه و گزینش مراجعان است، دارای معایبی چون امکان تکرار شرکت یک فرد هستند و به همین دلیل، نتایج آنها تنها در حد نمایشگرهای غیردقیقی از شرایط جامعه می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.
2ـ برای کاهش خطای نظرسنجی، پاسخ‌های تکراری موجود در نتایج، حذف شده است و در کنار آن، پاسخ‌های تشریحی که در آن دلایل انتخاب کاندیدای مورد نظر ارائه شده، مورد توجه قرار گرفته و کاندیداهای ریاست‌جمهوری، می‌توانند دلایل انتخاب شدن خود را از «بازتاب» دریافت کنند.
3ـ تعدادی از کاندیداهای موجود در فهرست «بازتاب»، همچون میرحسین موسوی و حداد عادل، عدم کاندیداتوری خود را در انتخابات اعلام کرده و برخی از کاندیداها مانند محمدباقر قالیباف، محمدرضا عارف، طهماسب مظاهری و سیدصادق طباطبایی، هیچ‌گونه اظهارنظر یا تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات، ابراز نکرده بودند.
4ـ «بازتاب» در تلاش است با توجه به زمان باقی‌مانده پنج‌ماهه تا انتخابات ریاست‌جمهوری، نظرسنجی‌های دیگری را در آینده با جزییات دقیق‌تر و تعداد کاندیداهای کمتر، تکرار کند که البته نظرسنجی‌های آتی، طبعا دقیق‌تر خواهد بود.

آتشسوزی در مسجدارگتهران وای وای وای ....


گزارش خبرنگار" ایلنا" از تحلیل حاج منصور ارضی از انتخابات ریاست جمهوری



یک مداح مشهور در مراسم دعای عرفه، هشدار شدیدالحنی نسبت به حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری داد.
به گزارش خبرنگار" ایلنا"، حاج منصور ارضی در این مراسم که در خیابان سعدی تهران، چهارراه مخبرالدوله و در حضور هزاران تن از مردم در میان دعای عرفه سخن می‌‏گفت، با بیان این که" هشت سال بودید، دیگر برای شما بس است"، ضمن انتقاد از کارگزاران سازندگی با صدای بلند برای نابودی آنها دعا کرد.
وی با ادعای این که اهانت به بسیجی ها برای اولین بار از سوی هاشمی‌‏رفسنجانی انجام شده است، از ابهام مردم برای انتخاب رئیس‌‏جمهوری در سال آتی تعجب کرد و خواستار رای مردم به کاندیدایی مثل نمایندگان مجلس هفتم شد.
این مداح هم چنین با اشاره به زلزله شدید سونامی که منجر به از بین رفتن دهها هزار نفر از مردم عادی شد گفت: سونامی و مالزی و اندونزی جایی است که هر کس می رفت باید عریان می‌‏شد، بلا هم همین جوری یکدفعه می‌‏آید.
پایان پیام



خدا وکیلی اگر کسی تو این مملکت ادعا کنه که مثل  حاجی جلوی این محافظه کاران که بر خی شون هم رو نمی کنند و خودشونو از دور قاطی میکنند مثل مخاطب حاجی وایساده و هر چی خواسته بارشون کرده  دروغ گفته
اما خودمو نیما  این بلایی که سر مسجد ارگ اومده بی ربط با صحبتهای  حاجی نیستا اینا بالاخره زهرشونو میریزن حالا هر طوری که میخواد با شه اما  همه میدونیم که حاجی بیدی نیست که با این بادا بلرزه اون امام حسین و حضرت عباس  رو داره



مسجد ارگ، یکی از بزرگترین و سیاسی ترین مساجد تهران، روز دوشنبه آتش گرفت. در این آتش سوزی دست کم 35 نفر جان خود را از دست داده اند وبیش از 300 نفر مجروح شده اند.
ماموران آتش نشانی و حاضران در اطراف مسجد ارگ

خانواده های قربانیان حادثه و نمازگزاران در اطراف مسجد ارگ تجمع کردند که سبب کندی روند امدادرسانی شد


گزارش می شود که حال بسیاری از مجروحان وخیم است و با توجه به شدت جراحات وارده، احتمال می رود که شمار کشته شدگان طی ساعات آینده بالاتر برود.

رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه استان تهران خبر داده است که سه بیمارستان در نزدیکی مسجد ارگ در حالت آماده باش قرار گرفته اند. مسئولان در تهران اعلام کرده اند که مجروحان حادثه نیاز فوری به خون دارند.

آتش سوزی در مسجد ارگ با کمک هشت ایستگاه آتش نشانی پایان یافته و حریق خاموش شده است.

شاهدان عینی به خبرگزاری ها گفته اند که حریق در این مسجد مشهور که در جنوب پایتخت و در نزدیکی بازار تهران قرار دارد، در حین برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم، زمانی که شیعیان به عزاداری برای سومین امام خود می پردازند، آغاز شد

به دنبال آتش گرفتن یکی از پرده های شبستان مسجد در قسمت زنانه، حریق آغاز شد و به سرعت به تمام قسمتهای مسجد سرایت کرد.

گفته می شود که چادر یکی از زنان حاضر در شبستان با بخاری برخورد کرد و باعث آغاز آتش سوزی شد. سپس پرده شبستان که از جنس برزنت بود، آتش گرفت و از طبقه فوقانی مسجد به روی نمازگزاران افتاد.

یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا گفت که به دلیل سرایت سریع حریق، بسیاری از نمازگزاران در آتش به دام افتادند که برخی از آنها با شکستن شیشه ها خود را نجات دادند.

گزارش شده است که تنگ بودن خروجی مسجد، مانع تخلیه سریع محل شده و تعدادی از حاضران هم در همین ازدحام زیر دست و پا مانده و کشته یا مجروح شده اند.

مسجد ارگ، در دهه اول محرم و همزمان با عزاداری های مذهبی شیعیان، با ازدحام مضاعفی روبرو می شود و میزبان بسیاری از دسته های عزاداری و سوگواران است. این مسجد جزو بناهای تاریخی تهران هم محسوب می شود که در دوره نخستین پادشاه سلسله پهلوی ساخته شده است.

هنوز از میزان خسارت به این ساختمان قدیمی که محل وقوع بسیاری از حوادث تاریخی و مهم ایران بوده است، گزارش دقیقی در دست نیست.











 

 


 

وقتی که نیزه ها رنگ شفق گرفت           رخساره سنان تمثال حق گرفت

از منتهای عرش راسی سبق گرفت             آمد خرابه و جا در طبق گرفت

دامان دختری شد برتر از جنان               صد وای و الامان صد وای و الامان

صد وای و الامان

شام عزا مگر پایان نمی رسد                جان بر لب آمده جانان نمی رسد

پر گشته ام زدرد درمان نمی رسد            در گوشه دلم مهمان نمی رسد

ای ماه عشق من گویی بده نشان         صد وای و الامان صد وای و الامان

صد وای و الامان

بیش از خرابه ام شد کار دل خراب         ای روشنی جان در قلب من بتاب

گر خون سرخ تو بر رخ شده خضاب          خاک عزای تو بر سر شده حجاب

ای نازنین بیا از قله سنان                    صد وای و الامان صد وای و الامان

   صد وای و الامان

گاهی میان دیر کردی شبانه سر     گاهی به چوب غی بودی به تشت زر

یا گوشه تنور تابیده چون قمر                  گاهی ز روی نی کردی مرا نظر

امشب بیا و در ویرانه ام بمان  

دریافت سبک

این الطالب وبهدمل مقطول به ....کربلا.....


عکسها ی سفرم به کربالا دقیقا  پارسال 
ای بابا.......

عکس 1

عکس 2

عکس 3

عکس 4

عکس 5

عکس 6

عکس 7


سلام  عرضی ندارم فقط  با خبر شدیم امروز اولین روز عاشقی ست خوشبحال عاشقا
 
بعضیا لح لح روز ولنتاین رو میکشن عاشقی رو اون جوری معنا کنند 

بعضیا هم دنبال .......محرم............ ای بابا ما کجا  اون ها کجا

خدایا  از تو میخوام به من حقیر تر از حقیر لیا قت اینو بده که لااقل این محرم رو
 
ازدست ندیم ولیاقت درک کردن بوی سیب رو هم داشته باشیم 

وسلام 

یا علی